Khamis, 7 Februari 2013

teh is not my name



assalamualaikum dan salam 1Malaysia : )
kita wajib bagi salam ok adik2 semua. tak salam pun at least greet people with simply 'Hi', 'Hello' or 'Wassup' =.=' wassup? tidakk sila jangan guna ini untuk orang yang kita baru jumpe. sila lah jadi lebih formal contohnya 'selamat pagi/tengah hari/petang/malam' dan dan saya akan straight to the point =.=

hari ni saya nak reveal kenapa saya guna teh. mesti semua tertanya2 kenapa 'teh'? 1. teh tu nama keluarga ke? 2. cik lina ni ada kacukan chinese ke? dan macam2 lagi kan. haa, ini jawapan kepada dua pertanyaan tu.

jawapan 1. tidak, teh bukan nama keluarga.

jawapan 2. tidak, yang ada kacukan cina tu mak kepada ayah saya. ye nenek saya yang kacukan cina sebab moyang saya kahwin dengan orang cina. sebenarnya kalau nak cerita panjang lebar tentang sejarah keluarga ni agak rumit sedikit. nanti ada masa saya buat entry pasal sejarah keluarga okeh..

berbalik kepada soalan pertama diatas, saya nak berkongsi la kenapa saya letak teh jadi nama saya. mudah je, sebabnya saya sukakan teh 'o'. tak kisah la ada ais ke tidak, janji ada rasa teh. memang kalau pergi keluar lepak ke dengan kawan2 mesti saya akan order teh'o' beng. kadang2 kawan saya sendiri akan immediately orderkan teh'o'beng untuk saya. hihi

ladang teh


lagi pun teh ni bukan aje sedap, bahkan baik untuk buang minyak dalam badan. kalau kita ni jenis suka makan makanan berminyak, memang elok sangat minum teh ni. benefit! oh ye, sila pergi cuba green tea ais cream kat baskin robin. tak pun dekat sushi king! sedap okeyyyhhh : )

green tea ais cream. ooiiishhiiii ^^

neh neh, honto minna san need to try green tea ais cream^^ ingat green tea ingat Jepun. hihi. bye bye!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan