Selasa, 4 September 2012

jalan2 ke Singapura





assalamualaikum.

entry hari ni, saya nak berkongsi ceritera tentang Singapura.
sebenarnya saya dah lama pergi singapore ni. tapi baru sekarang nak update..apa yang saya dapat kongsikan, singapore ni memang lain dari yang lain. yelah selama ni saya bukan pernah jejak kaki ke luar negara pun. jadi perasaan lain dari yang lain tu rasa lain macam. hmm

apa2 pun kalau pergi Singapore ni kamu semua tak perlu risau lah kalau sesat jalan. sebab belok2 kat situ juga sampainya. bandar kat situ memang cantik2 belaka. bangunan2 lama semua dijaga dengan rapi. elok dan cantik2 lagi. kedai2 dia kebanyakan bangunan lama dan sangat antik okey. pendek kata semua okey lah. bersih pun ye, macam2 ada.

yang paling saya suka kat sini ialah murtabak dia... sedap sangat sangat sangat!!! memang lain dari Malaysia. harga murtabak dia 6SD kalau tak silap. memang tak rugi datang sini.

sini la restoran yang juat murtabak sedap tu. bukan setakat murtabak je yg sedap.
nasi beriani yang dia jual pun memang puas hati. - depan Masjid Sultan
tak dapat nak masukkan gambar murtabak tu. belum sempat tangkap gambar dah habis dimakan.


esoknya pula kami semua pergi ke universal studio. besar sangat tempat tu. saya rasa macam ada dekat bandar new york pula. cantik betul tempat tu.



universal studio

tak banyak pun gambar yang noor ambil di sana. takda masa haha. masa diluangkan untuk beratur dan bermain dan tengok wayang 4D dan dan dan..banyak lagi..seronok ^__^

baiklah baiklah..saya sekarang akan berkongsi tips pada para muslimah yang berada diluar sana yang mahu pergi ke universal studio.

1. benda wajib dibawa ialah sunblock. sebab kat sana panasss..kalau bernasib baik je hari mendung untuk anda.

2. silalah pakai tudung yang melekap pada kepala macam shawl ataupun syria atau tudung sarung. itupun kalau nak main roler coaster.

3. tolong bawak baju, tudung spare (kalau perlu). sebab kemungkinan baju anda akan basah ketika bermain. tak disyorkan bila hari panas terik, sebab kalau basah pakaian anda akan kering dengan cepat.

4. sila makan siap2 sebab makanan kat sana banyak tak halal. kalau ada pun cost dia agak mahal bagi mereka yang suka bersederhana.

5. silalah pakai kasut yang bersesuaian. takut2 nanti kaki sakit pula kena berjalan jauh.

6. kalau perlu bawa la shades. ( cermin mata hitam )

7.jangan bawak camera yang besar2 sebab nanti menyusahkan. bonus kalau ada orang sanggup pegangkan barang2 kita.

8.tak perlu lah pakai barang kemas yang keterlaluan.

paling penting sekali silalah sediakan wang yang secukupnya untuk membeli belah. nanti kita akan rambang mata kat sana. okey sampai disini saja. Selamat Maju Jaya semua dan terima kasih sebab sudi baca =)


4 ulasan:

  1. waa beznye..nak g jugak..hehe..dtg cini jln2 smbil fllow:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tima kasih. nanti noor cuba follow balik. asyik crash je. tataw nape.

      Padam
  2. nice post. singapore memang best

    BalasPadam
  3. Transit petang... follower 26

    BalasPadam