Rabu, 4 Julai 2012

hari-hari tanpa polisterin di UiTM






Assalamualaikum =)



apa khabar semua? sihat? saya disini sihat2 saja.
dah lama rasanya tak post apa2 di blog ni. maklum la dah mula masuk belajar ni susah nak luangkan masa dekat blog, lagi2 semester ni semester akhir.


hari ni saya hanya nak berkongsi situasi sekeliling di UiTM yang tercinta. bagi saya semester ni agak menarik kerana UiTM mengambil inisiatif untuk menghentikan penggunaan polisterin. saya sangat2lah sokong hari tanpa polisterin.


bagi saya lebih baik kalau kita guna tupperwear ke, atau makan terus dekat dining siswa/siswi. pakai polisterin ni bukan elok untuk kesihatan pun. selain tu, kita juga dapat memelihara alam sekitar kita dengan mengurangkan penggunaan plastik.


jadi marilah kita sama2 bersatu untuk mengelakkan penggunaan polisterin dan plastik beg. kalau boleh nak beli makanan bawa la tupperwear, tak pun mangkuk tingkat. pada yang nak beli belah di pasaraya tu jangan lupa bawa beg recycle okey?


salam 1 MALAYSIA =)

1 ulasan: